Kräsen?

Jag har insett efter drygt ett års byggande, att jag är en kräsen kund. Kanske inte alltid på varor jag valt, men på service. Vi har handlat det mesta på Lakkapää- Luleå, och jag har favoritpersonal där på alla avdelningar. Det behöver inte alls vara de som kan mest, eller jobbat längst, utan de jag redan berättat hur vi gjort för redan. Som vet "historian" från fundament till rör, timmer till kakel.
Jag har samma sak, en favoritsäljare på en annan butik, men han gav mig rabatt första gången jag handlade där...=). Sånt gillar jag också.
Soffan är på plats ute i nya stugan, helt fantastiskt skönt att sitta skönt och kolla ut över vattnet. Nu längtar jag efter:
rökrör till Tuulikkivin (vet ännu inte hur det stavas),
en nymålad och monterad trapp,
ett golv på loftet som är färdig behandlat..
oj! inkopplat vatten höll jag på att glömma..
Kommer nog inte uppleva allt detta utan att babyn hinner komma, det börjar göra ont att ta sig i och ur båten nu. Att ta sig upp och kissa på natten också (därav det sena blogginlägget). Men det kan dröja hela sex veckor till att babyn kommer så man vet aldrig...*hoppas*
Nu ska jag sova igen, natti natti.

Kommentera inlägget här :