Avverkning 12-10-2010

Vi bestämde oss faktiskt att bygga stugan innan vintern, det var bara modellen som vi bestämde senare.
I oktober var vi ut och fällde träd som växte på "stug grunden".

Vi åker ut till stugan för att avverka träd där stugan ska stå.. Före bild
Före bild

Träd som ska tas ned
Träd som ska fällas...


Det är lätt att dra ris när det är barmark- Fast de största träden sparade vi till vintern- de var för nära gamla stugan. Så då behövde vi hjälp att fälla...
Det var så mycket sand invuxet i träden, så att motorsågen blev slö nästan direkt... om jag inte missminner mig hade vi med två stycken sågar. Jag får för övrigt inte använda motorsågen- utan jag får dra ris och bränna...


Efter- det öppnas upp lite :)
Obligatoriskt att elda riset direkt- alltid skönt att ha det gjort


Efter 12-10-2010
Efter bild


Platsen stugan ska stå på
Just nu är det bara en massa sand där den här bilden är tagen... :)

Kan väl tilllägga att oktober är ganska sent för oss att vara i stugan, men inte tog vi upp båten då inte, utan vi väntade tills isen lagt sig några veckor senare och fick sen såga och krana upp båten. Det ska inte vara för enkelt.
Jag har tyvärr inga bilder från detta :( (illa illa)

Igår (18/4-11) såg vi att isen gått upp utanför oss.. Kanske sjösättning på ett par veckor alltså..:)

Kommentera inlägget här :