Jag tapetserar ett bord första gången

Jag har tjatat länge nu om att jag vill pyssla. Jag har inte pysslat sedan tonåren, påhejjad av en tjejkompis som enligt mig kan allt om inredning så var det på tiden att jag kom igång. Jag fick möblera om lite för att få plats med mitt pyssel. Helst av allt hade jag velat ha ett rum där jag kunde ha en liten hobbyverkstad. Men så litet som vi bor (eller så som vi förvaltar kvadraten) är det blott en dröm.

Mitt första pyssel skulle bli att tapetsera ett slagbord- men på alla återvinningar jag var fanns det inget slagbord som föll mig i smaken- så det blev en serveringsvagn! 

Jag hittade några tapeter på återvinningen sedan fick jag lite prover från olika affärer. Jag köpte limm i pulverform, så jag blandade bara ut en tiondel av vad paketet- blev ändå drygt tre deciliter. Och en slickepott fick tjäna som skrapa.


Varv ett


Förbereder varv två


Dagen verk- Blev inte inte riktigt nöjd, så jag slutade för dagen för att kunna fortsätta någon annan dag med mer inspiration.


Bordet går i blått, brunt, vitt. Jag blev inte klar, och inte helt nöjd, men tyckte det var roligt, det är väl det viktigaste?

Kommentarer :

#1: Linn

Härligt Jessika! Gillar zebratapeten mot den bruna träfärgen, fortsätt köra på :)

skriven

Kommentera inlägget här :