Vi börjar


En av de sista lassen som pråmades ut- vi fick en till leverans med isolering och innerpanel efteråt- det får vi nog lasta om och ta i båten istället.
Balkarna kom sig ut
Balkarna kom på plats på marken i alla fall.
Fönster- tillval vita 3glas. Visade sig även vara aluminium :)
Jag var hemst rädd att ALLA fönster skulle ha pajjat någon gång under resan- hittills så har då alla förblivit hela.
Dörrar och fönster inpackat i ladan
Innerdörrar och fönsterbild... det tar snabbt upp mycke plats.
Öppnar första paketen
Första paketet öppnas- ett virrvarr av stockar. Och alla små är i mitten-längst ner...:/
Syll läggs på balken
Vi fick köpa mer syllpapp i och med att vi satte kantbalk istället för plintar runt om.
Märk ut väggarna väl, detta är väggen mot vattnet.
Tar ett tag innan man lär sig väggarnas namn, skönt att ha det utmärkt. Var bra att ha i och med att vi var olika som läste ritningarna dag för dag.
Ritningen på timmringen+ paketanvisningen
Mitt geniala att ha en pressening under- vi satte upp våra papper på en pall- lite tung att flytta omkring. Så varje kväll vek vi ner presseningen så det inte skulle regna in på natten. Visst gjorde det det ändå någon natt, men det hjälpte mycket.
Lite halvkrångligt system (jag har bara byggt ikea möbler tidigarre)- men man lär sig efter ett tag.
För mig underlättade det med att märka ut- mot vattnet, mot jenny , mot stugan, mot ladan på ritningen. Oftast brukar väl byggare skriva vädersträck, men jag vet mer vart grannen är än SV.:)

Nu ska jag förbereda lite skolarbete. Om ni vill se mer bilder av något moment så har jag tagit många av allting känns det som. Så hojta till! Kan bli en liten 1-1 om timmer kontio bygge

Kommentera inlägget här :