Målning av...

Igår skulle jag sätta mjukfog i köket, när jag börjar tejpa ( läs nästan bli klar) inser jag att en vägg bara är grundmålad (väldigt nöjd över att jag tänkte på det). Jag börjar alltså tejpa för att måla väggen istället för att foga.
Tror ni inte att jag målar med fel färg?! Inte så att jag tog rosa eller grön, jag tog panel-bas-grund vit när jag skulle ha panelgrund vit, eller något sådant. Imorgon (idag) göra om, göra rätt.

Om tiden och framförallt orken finns ska jag även måla stolar och eventuellt bordet.. Annars får det också hamna på listan.

Allt behöver målas, och allt behöver målas minst två gånger.
Fönsterfoder
Dörrfoder
Påbättring sedan sprutmålning, omkring luftpumpen och lite andra ställen
Sidostycken till trappen
Alla pelare till trappen
Bord
Stolar... och säkert en massa ställen jag glömt.

Nu ska jag sova lite mer innan det blir riktig morgon. Söta drömmar!

Kommentera inlägget här :